سرزمین موعود

محسن هستم. کارشناسی ارشد معماری و به اتفاق همسرم قصد مهاجرت به کانادا رو داریم. با این وبلاگ سعی می کنم فرایند کارها رو بنویسم

سرزمین موعود

محسن هستم. کارشناسی ارشد معماری و به اتفاق همسرم قصد مهاجرت به کانادا رو داریم. با این وبلاگ سعی می کنم فرایند کارها رو بنویسم

تضاد بین رفتن و ماندن

وقتی آدم در مورد مهاجرت فکر می کنه یک جنبه هست که زیاد توجه بهش نمیشه و اون دوری از خانواده است. اونقدر درگیر مسایل پول و شغل و آینده و سفارت و وکیل میشیم که اصلا به این فکر نمی کنیم... ولی وقتی کارها رو غلتک میوفته و ذهن آسوده میشه تازه آدم با خودش فکر می کنه که یعنی من می خوام پدر، مادر، خواهر و برادر و همه فامیل و دوستام رو ول کنم برم ۱۵۰۰۰ کیلومت دورتر برای همیشه؟ وقتی این سوال به ذهنم میاد واقعا احساس لرزش تردید رو تو زانوهام حس می کنم. البته هنوز اولشه... بذارین پای هواپیما که رسیدیم... 

۲ سال پیش که خواهرم رفت فرانسه برای تحصیل (تازه نه برای همیشه)، مادرم تا چند ماه با اینکه ۳ تا بچه دیگه دور و برش بودن، هر وقت نوشته یی، عکسی، کتابی یا لباسی از خواهرم می دید و خاطره ای به یادش میامدُ یه جا آروم تو خودش فرو میرفت و بیصدا اشک می ریخت...خیلی دردآوره.  حالا اون یکی خواهرم هم داره میره فرانسه و من هم که کانادا. نمی دونم چی به سر پدر و مادرم میاد... گرچه خودش که پارسال یک ماه رفت فرانسه از اونجا به من تلفن کرد و گفت اینجا یک دنیای دیگه ست و انسان انگار دوباره متولد میشه. همیشه داره منو تشویق به مهاجرت میکنه.

و اینجاست که شما در یک تضاد احساسی و عقلانی گیر میکنین و گاهی تا سرحد دوپاره شدن کشیده میشین.

نظرات 4 + ارسال نظر
شازده خانم چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:36 ب.ظ http://tehransaate5.blogsky.com/

در اینکه اروپا مخصوصا فرانسه با کانادا قابل قیاس نیست شکی نیست در زندگی چاره ایی جز پذیرش حقیقت نداری. جدایی سخته.عذاب آوره .
اما هرچه بیشتر از الان به روی کنترل احساساتت تمرکز کنی در آینده راحت تری.
موفق باشی

ممنون. درست میگین. البته الان مشکلی نیست... وقتی آدم میره اونجا همه این دلتنگیها شروع میشه.

شقایق شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ق.ظ http://shaghayegh121.persianblog.ir

سلام
من شقایق هستم
ممنون که به من سرزدین
اگه سوالی داشتین و بلد بودم خوشحال می شم در خدمتتون باشم

ممنون. حتما مزاحم میشم.

رینا دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:59 ب.ظ http://azmashhadtacanada.persianblog.ir

سلام به شما.یادتون باشه صلاحتون رو به خدا واگذار کنید و بد به دلتون راه ندهید.وقتی رفتید کانادا و ساکن شدید میتوانید برای پدر و مادرتون هم اقدام کنید و در واقه پلی باشید برای آرامش بعدی خانواده تان .در پناه حق باشید .

سلام. ممنون. من راهم رو ادامه میدم... فقط دردی رو که همه ما کم و بیش بهش دچار میشیم رو خواستم بیان کنم.

nooshi یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:36 ب.ظ

سلام
من اتفاقی وبلاگ تون رو دیدم.نمی دونم با apply abroad آشنایی دارید یا نه . اگه مدارکتون رو هنوز به کانادا نفرستادین یه سری به فروم کانادای این سایت بزنید .متاسفانه اونجا از بین هم رشته های شما کسانی هستن که پرونده شون در سیدنی تایید شده ولی از دمشق برگشت خورده بخاطر همین امتیاز فوق پیوسته.
باآرزوی موفقیت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد