سرزمین موعود

محسن هستم. کارشناسی ارشد معماری و به اتفاق همسرم قصد مهاجرت به کانادا رو داریم. با این وبلاگ سعی می کنم فرایند کارها رو بنویسم

سرزمین موعود

محسن هستم. کارشناسی ارشد معماری و به اتفاق همسرم قصد مهاجرت به کانادا رو داریم. با این وبلاگ سعی می کنم فرایند کارها رو بنویسم

سلام دوباره

من یک مهندس معمار هستم... از اون فوق لیسانسهای پیوسته. 13 ترم واحد پاس می کردم و 5 ترم رو پایان نامه کار کردم. پایان نامه تحقیقاتی با عنوان " گونه شناسی مسکن با محوریت قابلیت کنترل تعامل در شهر سبزوار "  آخه خودم زاده سبزوارم. 

این وبلاگ همونطور که از اسمش پیداست مربوط میشه به پروسه مهاجرت من وهمسرم به.... نه از ایران. تا حالا به جاهای مختلفی فکر کردم... استرالیا، آمریکای جهانخوار، فرانسه و آخرش هم کانادا. 

راستش من از اون تیپ آدمای بی عرضه ای هستم که تا حالا تو این مملکت پخی نشدم.همه ازم بیگاری می کشن و پولمو یا همون دسترنجمو می خورن. اولش با خودم گفتم برم بیگاری بدم تو مملکت غریب... چون راحت تره و آدم چشمش تو چشم هموطناش نمیوفته در حین بی عرضگی. این حداقل انگیزه ایه که منو به فکر مهاجرت از کشورم میندازه... حالا بماند باقی انگیزه ها که کم کم می خوام اینجا بنویسم. 

البته یک وبلاگ دیگه هم می خوام راه بندازم و نوشته های دیگه ای که دارم رو توش بذارم. ولی اینجا مخصوص مهاجرته.  

همسرم رویا هم همیشه با من همراهه... با اجازه بقیه خانمها باید بگم که ایشون یک مغز منطقی داره و کاملا روی یک مسئله مثل یه کامپیوتر فکر می کنه و نتیجه ای که می گیره بدون پیشفرض، بدون جو گرفتگی و بدون تاثیر پذیری از عوامل مداخله گر هست. وقتی هم که نتیجه گرفت میشه ملکه ذهنش و دنبالش میکنه. 

انگیزه دومم از راه انداختن این وبلاگ، ببرسی پروسه مهاجرت یک معمار از ایرانه... من که یکساله دارم وبگردی می کنم هنوز یک معمار وبلاگ نویس به پستم نخورده... برام خیلی عجیبه. شاید خوب نگشتم. ما معمارای نسل ارشد پیوسته برای ارزیابی مدرکمون تو یه کشور دیگه خیلی مشکل داریم. بعضیا میگن مدرک ما معادل لیسانس ارزیابی میشه... بعضی جاها میگن اصلا مدرک ما رو قبول نمیکنن و یک از دوستام و همکلاسیم که داره تو آمریکا دکترا میخونه میگه کاملا مدرک رو با تمام واحدها قبول میکنن. خوب حالا ما ببینیم که چی میشه. 

فعلا خداحافظ .

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:01 ب.ظ http://whoami.blogsky

ما هم خیلی دلمون میخواد بریم این دوتا کشور.البته برای کانادا(یکی از فامیلای شوهرم اونجاست) یه مدت تلاش کردیم اما پول کم داشتیم.با یکی از دوستای استرالیایی هم که صحبت کردم میگفت اینجا خیلی خوبه خلاصه که ماهم خیلی دوست داریم بریم اونجا.

سلام. مشکل مالی که برای همه ایرانیها به خصوص از نوع مهاجرش هست. شما اگه می خواین برین باید بیخیال این چیزها بشین. ۱۳ میلیون رو میشه جور کرد... با فروش ماشین و طلا و قرض و قوله... ولی اگه دوست دارین برین و درباره اش تحقیق کردین همین الان شروع کنین. دوست دارین لینک وبلاگتون رو بذارم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد