سرزمین موعود

محسن هستم. کارشناسی ارشد معماری و به اتفاق همسرم قصد مهاجرت به کانادا رو داریم. با این وبلاگ سعی می کنم فرایند کارها رو بنویسم

سرزمین موعود

محسن هستم. کارشناسی ارشد معماری و به اتفاق همسرم قصد مهاجرت به کانادا رو داریم. با این وبلاگ سعی می کنم فرایند کارها رو بنویسم

استرالیا یا کانادا ؟

الان دو کشوری که از همه بیشتر و راحتتر و قانونمندتر مهاجر می پذیرند استرالیا و کانادا هستند. 

همونطور که در نوشته قبلی گفتم من از ۴ سال پیش تو فکر مهاجرتم ولی به خاطر سربازی امکانش نبود - مرگ بر سربازی - در طول دوران سربازی شروع کردم به خوندن زبان و از همونجا هم مدام راجع به کانادا و استرالیا تحقیق می کردم. حالا در ادامه تنایج به دست آمده رو بر حسب موضوع میذارم: 

 

۱- بازار کار: بازار کار استرالیا بیشتره به خصوص برای معمارها. من از دو نفر که هردوتاشون تو استرالیا بودن (مهاجر) و معمار پرسیدم... اگه مشکل حاد زبان نداشته باشی در عرض ۴ تا ۹ ماه کار تخصصی پیدا میکنی ولی تو کانادا اینجوری نیست. پیدا کردن کار به خصوص با این رکود اقتصادی که مرکزش هم آمریکای شمالیه کار آسونی نیست. ولی از ایران بهتره به هر حال  

۲- روند مهاجرت: خوب معلومه کانادا روند خیلی آسونتری داره و راههای بیشتر هم. من نمره مهاجرت تخصصی به استرالیا رو با آیلتس ۷ به زور میارم ولی با آیلتس ۶ به راحتی نمره مهاجرت تخصصی به کانادا رو میارم. تازه مهاجرت استرالیا اول یه اسسمنت مدرک و سابقه کار رو داره که بعد از گذروندن اون تازه میشه برای پروسه اصلی اقدام کرد. 

 

۳- ارتباطات: همه میگن کانادا نزدیک به آمریکاست ولی استرالیا دور افتاده. منم همینو میگم ولی یکی از دوستام که آمریکا دکترا می خونه میگه بلاخره باید سوار هواپیما شد پیاده که نمیری. 

 

۴- آب و هوا: خوب استرالیا از قشنگترین اقلیمهای دنیاست و نسبت به کانادا خیلی آب و هواش بهتره و شهرهاش فوق الاده قشنگ هستند.

 

۵- خدمات اجتماعی: این مورد رو دقیق نمی دونم ولی اقدامات حمایتی از طرف کانادا برای تازه واردان خیلی بیشتره. 

  

۶- هزینه زندگی: ظاهرا خیلی با هم فرق نمی کنن... ولی در شهرهای بزرگ استرالیا ۱۵ تا۳۰ درصد گرونتر از شهرهای بزرگ کانادا درمیاد. 

 

حالا خود دانید... دیگه پیدا کردن پرتقال فروش با شما.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد